Partidul Uniunea Salvați România a reușit să mobilizeze autoritățile să rezolve problema podului feroviar periculos din parcul Herăstrău. Astăzi, arhitectul șef al Capitalei a semnat avizul solicitat de ALPAB pentru instalarea provizorie a unui ponton plutitor, astfel încât cetățenii să traverseze în mod sigur între cele două maluri ale lacului Herăstrău. Această măsură a fost luată în urma presiunilor USR din această săptămână.
”Gabriela Firea a promis în campanie construirea unui pod pietonal între malurile lacului Herăstru, iar consilierii USR Sector 1 au cerut constant rezolvarea problemei. Între timp, au mai murit doi oameni doar de la începutul anului, iar primarul Capitalei nu a făcut nimic”, a semnalat deputatul Claudiu Năsui într-o postare pe pagina de Facebook.
Problema podului feroviar periculos din parcul Herăstrău a revenit în atenția publică săptămâna trecută, când un biciclist a murit lovit de tren pe acest pod. Deputații de București, Tudor Rareș Pop, Claudiu Năsui, Cristina Prună și Cristian Seidler și consilierul USR Sector 1 Cristian Bulfon, au fost, luni, la sediul ALPAB, administratorul parcului Herăstrău, pentru a forța o decizie rapidă în ceea ce privește deschiderea unei căi alternative de traversare a lacului.
Reprezentanții ALPAB au susținut în fața parlamentarilor USR că au solicitat în urmă cu o lună arhitectului șef al Primăriei Muncipiului București un aviz de amplasare a unui ponton plutitor în imediata vecinătate a podului, dar nu l-au primit. În aceste condiții, cei patru parlamentari USR au încercat să discute despre cu Adrian Bold, dar arhitectul șef al PMB a refuzat să îi primească în audiență.
”Am încercat să cerem socoteală autorităților în acest caz și am aflat că situația este blocată într-un labirint al birocrației pe multiple niveluri, fiind necesare peste 8 tipuri diferite de avize. Este cea mai clară dovadă că birocrația ucide și trebuie să acționăm cu toții pentru a pune capăt acestei situații”, a afirmat Cristina Prună, deputat de București și fost consilier general.
Parlamentarii USR nu au renunțat și au fost la CFR pentru a semnala pericolul public pe care îl reprezintă podul feroviar din parcul Herăstrău. Reprezentanții CFR au promis că vor amplasa, în scurt timp, panouri de avertizare asupra pericolului de traversare și vor pregăti un plan de renovare a podului.
”Pasarela de pe podul de cale ferată este destinată exclusiv utilizării de către personalul tehnic CFR. Astfel, CFR este obligat să închidă și să păstreze închis accesul pe pod, în timp ce ALPAB-ul este obligat să asigure alternative de acces pentru pietoni, bicicliști, familii, alegători, etc. CFR nu s-a achitat deloc de această obligație, iar ALPAB a demarat procesul în urma presiunilor făcute de USR sector 1 și Asociația HaicuBicla la începutul anului”, a povestit deputatul USR Tudor Pop.
Miercuri, în conferința de presă săptămânală, deputatul Cristian Seidler a solicitat public arhitectului șef al Municipiului București să urgenteze răspunsul către ALPAB referitor la avizul de amplasare a podului de pontoane. De asemenea, USR a cerut Primăriei Generale amplasarea unui post de pază în zona de acces a podului CFR pentru a ne asigura că panourile de avertizare nu sunt distruse cel puțin până la darea în folosință a construcției permanente alternative ce urmează să fie realizată de ALPAB, adică cel mai repede în anul 2018.
O simplă modificare legislativă
Mai mult, USR a reușit să rezolve prin lege problema podului din parcul Herăstrău, dar și alte situații similare. Deputatul Cătălin Drulă a trecut, marți, în Comisia de Transporturi un amendament pentru modificarea art. 29 al OUG 12/1998, care permite autorităților feroviare să acorde aviz de construcție pentru un pod pietonal permanent între limita de protecție și limita de siguranță, adică între 20 și 100 de metri de axul căii ferate.
”Problema podului feroviar din parcul Herăstrău a declanșat un duel public între primarul Gabriela Firea și Ministerul Transporturilor. Regretabil că în loc să treacă la acțiune, oamenii aceștia au în cap doar șicane politicianiste. O invităm pe doamna Firea să politizeze acest caz doar după ce va fi construit podul pietonal de traversare a lacului Herăstrău”, a declarat deputatul Cristian Seidler.
Astăzi, în parcul Herăstrău sunt panouri de avertizare asupra pericolului de traversare a podului CFR, iar arhitectul șef a emis avizul pentru instalarea provizorie a unui ponton plutitor. Până la construirea pontonului, USR solicită ALPAB deschiderea temporară a accesului pe sub podul CFR, prin curtea ALPAB, pentru a permite cetățenilor traversarea lacului. USR Sector 1, prin vocea consilierului Cristian Bulfon, dar și a altora colegi din filială, a cerut acest lucru încă de anul trecut și inclusiv în luna martie, când un tânăr a murit electrocutat pe același pod, dar ALPAB nu a deschis poarta pentru cetățeni.