[email protected]
Cristina Prună Cristina PrunăCristina Prună
  • Home
  • Despre mine
    • Despre mine
    • Echipa mea
  • Activitate
    • Declarații
    • Inițiative legislative
    • Evenimente
    • Audiențe în stradă
    • Comisia de industrii și servicii
    • Vot în Plen
  • Știri
  • Contact
Donează
  • Home
  • /
  • Știri
  • /
  • Cum înțelege statul român tranziția energetică

Cum înțelege statul român tranziția energetică

December 6, 2018 Mircea No Comments Știri tranzitie energetica

Tranziția energetică a început deja să ia statul prin surprindere, fie că vorbim de sectorul energetic, fie că vorbim de electromobilitate.

Așa cum spuneam acum câteva zile, trebuie să învățăm din protestele violente ale „vestelor galbene” de la Paris. Schimbarea nu trebuie să vină cu forța și cu scandal, dacă folosim timpul în favoarea noastră.

Sectorul transporturilor este unul cu emisii de gaze cu efect de seră în continuă creștere, de aceea se impun măsuri coerente. Soluția majorării din pix a prețului la carburanți nu este soluția corectă!

În schimb, trebuie create stimulentele necesare pentru a implementa o infrastructură durabilă pentru rețeaua de încărcare. De asemenea, dezvoltatorii care ridică noi clădiri trebuie stimulați să implementeze și o infrastructură pentru reîncărcarea bateriilor auto.

Prin Fondul de Mediu, autoritățile publice au la dispoziție 20.000.000 euro pentru instalarea de prize necesare încărcării mașinilor electrice. Astăzi, România are în jur de 1000 de stații de reîncărcare, oricum puține, și concentrate în marile aglomerări urbane, dintre care 150 stații publice. Sper ca gândirea funcționărească să nu își spună încă o dată cuvântul în rapiditatea implementării acestor stații de încărcare.

La capitolul înmatriculări de autoturisme noi, în 2018 s-au înmatriculat 113.331, dintre care doar 503 mașini electrice! Numărul autoturismelor rulate a fost de 390.411, de peste 3 ori mai multe!!

Degeaba statul oferă un voucher de 10.000 de euro pentru mașini cu motor electric, dacă nu există cerere. Și, după cum ne spune și logica economică, dacă nu există cerere, evident că prețurile acestor mașini rămân prohibitive.

Schimbarea trebuie înceapă acum! Altfel ne vom plânge în continuare că mașinile cu motoare diesel second-hand din vestul Europei vor ajunge în România și ne vor umple plămânii de noxe.

Share:
prev post next post

Leave a Comment Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Caută

Articole recente

  • Vot al normalității în Comisia pentru muncă și protecție socială.
  • USR propune măsuri pentru scăderea prețului la benzină, motorină și GPL
  • Deblocăm investițiile în producerea de energie
  • Moțiunea simplă împotriva ministrului Virgil Popescu a fost băgată sub preș de PNL și PSD
  • Priorități pentru criza energetică în noua sesiune parlamentară

Arhivă

Footer logo

Link-uri utile

  • Viziunea și angajamentele USR PLUS
  • Comisia pentru industrii și servicii
  • Tineri în politică

Instagram

Instagram Feed Not found Please enter valid Access Token.(Enter Access Token)

Copyright © Cristina Prună. Toate drepturile rezervate.

Politica de confidențialitate
Politica privind fișierele cookie